Wednesday 14 August 2013

CERITA RAYA 2013 -PART3 / Selamat Bertunang Hakim

Assalamulaikum,
Raya ke 3.Asbab utama saya berada di Perlis adalah kerana ingin menghantar rombongan meminang adik saya Hakim di Kangar.Perjalanan dari rumah mak saya di Taman Melati Beseri ke Kangar mengambil masa hanya lebih kurang 15 minit.Kami bertolak ke rumah Ana(tunang Hakim) selepas Zohor.Sesampai di sana, kami perempuan  masuk ke rumah manakala pihak lelaki menunggu di luar.

Fuad(adik ipar) mewakili pihak lelaki ditemani oleh mak dan mertua saya.Mak mertua saya di beri penghormatan untuk menyarungkan cincin ke jari Ana.Di sebabkan rombongan kami yang terlalu ramai,tuan rumah terpaksa mentapau nasi minyak yang sedap itu satu persatu.
Terima kasih kepada maksu Ija dan makcik mawar kerana sudi meluangkan masa ke majlis ini.
mak mertua menyarungkan cincin.....
mak saya duduk atas kerusi atas sbb kesihatan....
 antara hantaran sebelah perempuan....
  bergambar sebelum balik.....



No comments:

Post a Comment