Thursday 15 August 2013

CERITA RAYA 2013 -PART4 / Beraya di rumah sahabat karib Suriani...

Assalamulaikum,
Bertemu dan berpisah adat manusia biasa.Hilang dimata tapi dihati jangan lupa.Berdoalah kita agar aman dan sentosa.Semoga nanti kita dapat berjumpa lagi.Begitulah roda hidup yang mesti kita lalui saban hari.Rasa seronok untuk travel ke Perlis pada raya pertama lepas masih lagi belum hilang.Walaupun kaki rasa macam tak ada setibanya di sana,tapi keseronokan berjumpa ibu tercinta mengatasi segala2nya.

Sedar tak sedar dah hari raya ke 4 dah.Hari ni kami akan berangkat balik ke Shah Alam.Saya dan anak2 masih tak puas berada di sana.Kami bertolak dari sana jam 11.30 pagi.Nasib kami tak berapa ong la hari tu.Bila masuk aje highway terus jadi perlahan2 macam siput.Kenapa ko orang semua tak balik esok ke,malam ni ke???

Jam dah dekat pukul 3 petang.Guess kami di mana....kami masih lagi di Gurun Kedah.Minyak kereta habis begitu jer.Pikir punya pikir....saya call Su(best friend of mine) yang duduk dekat Sungai Petani."Ni...aku on the way balik ni....jalan jammed gila...aku nak pegi beraya rumah hang boleh??"Su jawab sambil sebak."La mimi,sronoknya aku nk jumpa hang mi...mai mai mai...dkt tol Baling nanti hang ambik kiri....lepaihtu hg masuk kiri ikut Taman Sejati...bla ...bla....bla....nanti dah smpai kt rondabout aku amik hang".

Dipendekkan cerita kami sefamili pun sampai ke rumah Suriani dan hubbynya Dr. Hj.Sabdi.Kami sampai dalam pukul 4 petang.Saya jeles dengan Su sebab dia lagi kurus dari diri ini yang semakin bam bam.Berkat kesungguhannya membreastfeedkan both of her baby,tengoklah still maintain jer.Berbandingkan diri ini yang hanya makan minum untuk diri sendiri, he he he...

Thanks to Su@Ni sebab menghidangkan kami mee rebus dan puding roti yang sangat awesome.Thanks also for the lovely puding roti recepi yang sempat saya tengok dia buat.(Dah 3 kali dah saya buat puding roti tu....kalih belakang ja...dah abis...berbaloi).
dari kiri:Su,Aina,me,mizah & mak mertua
yang baju hijau kt belakang tu Azim..tengah mkn puding roti
semoga pesahabatan yang ikhlas ini berpanjangan....
Pukul 7 petang kami bertolak balik.Perjalanan yang mengambil masa yang amat panjang.Jalan jammed teruk.Kami teruskan perjalanan jugak.Akhirnya kami pun selamat sampai ke Shah Alam pada pukul 6.30 pagi.Berapa punya lama da.....kalau naik flight pegi London pun dah sampai dah.




No comments:

Post a Comment