Wednesday 31 October 2012

EDISI KHAS MEMOHON KEMAAFAN...

Assalamualaikum,
Dalam pada keseronokan meraikan kedatangan adik ipar yang baru, terselit juga kisah yang menyakitkan. Kisah ini berlaku antara saya dan adik saya ana@puan gebu....maafkan along ana...along tak sengaja...serius....memang along tak sengaja....

Pada pagi Ahad tu, saya,mak dan syarfa kepasar bawah nak beli sarapan dan sayur.Ana dah siap buat nasi goreng yang sedap....Saya beli nasi kerabu sbb teringin nak rasa......Bila balik rumah kami pun makan bersama2.Saya duduk disalah satu kerusi meja makan sambil meriba Hamizah dengan penuh kasih sayang(mesti nk mentioned)....

Ruang belakang saya tu agak sempit utk org dewasa lalu...hanya ngam2 ajer.....dan bila saya tengah dok sedap makan mengadap makanan...tetiba ana(adik) lalu belakang dan cakap dpn sikit long....saya dgn confidentnyer terus angkat kaki kerusi dan kedepankan ckit....sambil duduk......."adoooooooooiiiiiii...sakitnya" .....rupa2 nya kaki kerusi tu masih ada kat ibu jari kaki ana....... saya x sedar yang saya telah melenyek ibu jari kakinya.......Im so sorry for this ana.....dan dgn penuh rasa guilty dan kebertanggungjawaban yang tinggi, maka saya terus menuangkan minyak gamat abah  hampir setengah botol ke atas kaki ana........panik saya masih lagi tak hilang...tetiba datang adik saya syarfa cakap"la kak ana....nanti kuku hang tercabut la tu....pia hari tu pun macm tu..."la mak aih....terbayang muka zainol(husband ana).....marahkah dia dgn saya ni sbb telah secara tidak sengaja mencacatkan ibujari kaki bininya yang berbentuk top keledar itu????????Saya pasrah.........dan tambah parah lagi...ialah ana telah ditugaskan untuk serve bahagian lelaki.Rasa bersalah sampai rasa nak terjun dari rumah abah....tapi kalau terjun mesti tak mati punya...habis2 pun patah kaki jer....he he he.....

Tapi lepas sejam, sumernya ok...ana x lagi jalan terjengkot-jengkot.Saya berasa sangat happy dengan keadaan yang sejahtera ini.(tetiba ayat skima)....Nasib baik Zainol tak marahkan saya......thanks zainol....so kat sini along sekali lagi ingin memohon kemaafan pada ana dan zainol dan juga pada anak2 sbb telah mencederakan isteri dan ibu kalian.......along juga doakan bahawa peti ais baru tu akan sentiasa menceriakan hidup ana sehingga tidak sedar kuku telah tercabut....sedar2 kuku baru dah tumbuh...ha ha ha...jgn marah aaa.............






No comments:

Post a Comment