Tuesday 23 April 2013

ZAMAN SELENGA.......HAPPY BIRTHDAY MIMI

Assalamualaikum,
Semua orang pasti akan melalui zaman ini.Maksud selenga saya tak pasti tapi melalui pembacaan saya...selenga tu bermaksud selekeh dan belengas...Ye ker.....kalau salah jangan marah yer....gurau2 ajer.Selalu saya dengar orang sebut perkataan itu..."jangan buat muka selenge boleh tak""Tu tu ....dia dah buat muka selenge dah"........tapi yang nyata saya tak pernah pun guna perkataan tu.

Buat julung2 kalinya saya nak guna perkataan tu hari ni.Sebabnya saya baru terjumpa gambar 'zaman selenge' saya dilaman facebook kawan2 saya.Satu2nya benda yang saya nampak elok waktu ni ialah saiz badan saya yang under weight.Seingat saya masa disekolah menengah dulu....berat saya hanya 40kg...(x percaya ker....I believe I can fly).Kengkawan sekeliling semuanya cemburukan saya."Mimi ni makan banyak...tapi badan kurus kedengkit".Ini cerita 20 tahun dulu...sekarang punya cerita.....(sapah pun x cemburu lagi melainkan hanya mr husband saya yang tinggal...ha ha ha).Asal terjumpa kawan lama jer..."ish ish ish....pandai sungguh ko bela bini ko sham"....."ko bagi ape bini ko makan sham...gebu sungguh..."Saya hanya senyum pahit dan kelat.....wakaka....life must go on....

Kalau nak baca saya punya tulisan memang tak abis.Marilah kita layan gambar 'zaman selenge' saya tadi.Saya bertuah sebab dikelilingi kawan2 yang berjaya dan success dalam hidup.Ada yang jadi doktor pakar di Brisbane....pensyarah di oversea....cikgu....etc......
yang paling ayu dlm gambar tu adalah saya...hi hi hi... 
 yang kelabu@senandung itu adalah saya......
miss u so much elly.....5th from the left...lecturer kat Arab Saudi....
elly ni baik,selalu ajar saya English...tapi saya yang tak paham2...hi hi hi...
Walaubagaimanapun saya tetap berbangga dengan diri saya kerana dilahirkan cukup sifat dan sempurna oleh mak saya.Saya bersyukur kerana mak dan abah saya sayangkan saya dalam apa jua situasi.Saya bersyukur kerana hari ini saya dah 37 tahun...Apa...hadiah...biarlah rahsia.Kalau adapun balik keje nantilah kut....hi hi hi....(if ada....if x ada I dont mind).Janji orang2 yang saya sayangi ada disekeliling....anak2, suami, keluarga dan kawan2 adalah sesuatu yang berharga buat diri saya.

No comments:

Post a Comment