Monday 7 January 2013

KENANGAN AZIM DAN HAMIZAH....

Assalamualaikum,
Sebelum 2012 melabuhkan tirainya....ingin saya coretkan kenangan terindah dua beradik ini.Saya tak tahu apa yang berlaku esok bila terpandangkan kedua-dua anak saya ini.......macam mana keadaan Azim 10 tahun lagi.....dah boleh cakap ke anak mama ni....macam mana emosi anak mama ni agaknya.....dah boleh mandi sendiri agaknya...........macammana agaknya penerimaan adik beradiknya...mahukah adik beradiknya membantunya menguruskan diri bila ketiadaan papa dan mama kelak......saya tak tahu...dan benar2 tak tahu.....
hamizah 1 tahun 9 bulan, azim 8 tahun....
Buat ketika dan saat ini saya dan mr husband selalu menasihati anak2 dan diri kami sendiri mengenai keadaan Azim yang memerlukan perhatian dari segala sudut.Nampaknya sekarang ini Azim agak sedikit terganggu emosinya dek kerana adiknya Hamizah yang kini 1 tahun 9 bulan selalu mengacaunya......tapi Azim akan resah dan gelisah bila adiknya tu tak ada depan matanya.....mereka ni rapat dan selalu bergaduh dalam bahasa tak rasmi....nampaknya sekarang, si adik yang mengarah2kan abangnya supaya jangan buat itu dan ini...............yang herannya abangnya ikut jer........

Begitulah hubungan akrab antara dua beradik ini semasa ketiadaan saya dan mr husband pergi bekerja.Azim amat sayang pada adiknya walaupun tiada kata yang pernah terucap pada bibirnya......Hamizah.....terima kasih pada abang Azim sebab selalu tolong buaikan Hamizah(walaupun kadang2 speednye sampai nak tercabut spring....).....terima kasih pada abang Azim sbb tolong berikan susu Hamizah..........ingatlah nak....jasa abangmu itu......janganlah lupa pada abang mu ini jika kau dah berjaya ye nak....

No comments:

Post a Comment