Tuesday 23 April 2013

FIRST TELEKUNG...........

Assalamualaikum,
"Hari ni abang balik lambat sikit yer, ada nak jumpa orang."K bang...no hal....tapi makan kat umah yek...sbb saya dah masakkan abang masak asam pedas ikan sembilang....sayur taugeh goreng dan ikan belanak goreng..and plus sambal belacan."(sambil menjilat jari...)."K"....pendeknyer jawapan.It's ok...I don't mind.

Tepat pukul 7 petang saya dah siap memasak.Mandi dan terus solat maghrib bersama anak perempuan saya.Saya bersolat dalam keadaan duduk sbb lutut cedera(lutut terkena besi  tajam yang terjojol dari tilam pada ari ahad yang lepas...).Oleh kerana itu, si Mizah sangat hairan kerana saya solat duduk.Lepastu dia cakap"Mijah pun nak duduk jugak"....nah ambik....duduklah nak...Lalu kami pun same2 bersolat...(saya mulakan dulu...tapi dia yang sudah dulu...he he he....).Lepas solat terus Mizah peluk dan cium saya...."Mijah sayang mama ker?"(ayat kurang sesuai.....sebenarnya dia nak cakap yg dia sayangkan saya....tapi penggunaan ker agak kurang sesuai nak.....)

"Mizah nak tangkap gambar dengan mama tak?""Nak nak....ye ye...."jadi...lepas berdoa kami dua beranak pun bergambar lah lebih kurang.Saya beli telekung sembahyangnya dengan harga RM 18.Agak kecil sampai nampak jari tangannya.Tapi takder saiz yang besar sikit  dari itu melainkan ada yang besar sangat.Just nice for her.........
dia bisik pada saya"mijah sayang mama ker?"
bila saya kata sayang.....terus dia peluk kuat2

WHAT A BEAUTIFUL MOMENT....................

No comments:

Post a Comment