Monday 11 March 2013

Happy Birthday Hamizah dan papa....

Assalamualaikum,
Rasanya masih tak terlambat untuk saya ceritakan mengenai hari lahir Nur Hamizah yang ke 2 tahun dan papa, yang jatuh pada 9/3/2012 yakni pada hari Sabtu yang lalu.What a beautiful coincidence....guess what....2 tahun yang lepas saya mengalami sedikit masaalah ketika mengandungkan Hamizah ni.Saya mengalami masalah placenta previa stage 3 yang mana uri saya tidak naik walaupun ketika itu kehamilan dah pun mencapai 8 bulan.Masalah ini menyebabkan laluan keluar bayi tertutup dan seterusnya membahayakan ibu dan anak jika berlaku pendarahan.Saya diarahkan oleh doktor untuk tinggal di hospital sehingga kelahiran berlaku.Saya ditahan 2 minggu sebelum caeserian dan alhamdulillah tepat pada 9.30pagi   pada 9/3/2011 lahirlah satu2nya anak perempuan kami ni.Istimewanya juga pada 9/3/75 yang lepas mr husband lahir kedunia.Semoga Allah merahmati birthday boy dan birthday girl ni..amiin...Jadi sambutan kedua insan istimewa ini bolehlah dimergekan....

Jadi untuk tahun ni...sambutan biasa2 saja.Pagi Sabtu tu...saya dan suami bergegas ke pasar beli ayam dan daging.Balik pasar saya senyum sampai ketelinga sebab mak mertua saya dah kukus pulut kuning dan buat sambal ikan bilis....thanks mak...saya pun apa lagi terkocoh2 goreng ayam tiga ekor untuk buat ayam masak merah.Sambil tu saya sempat masakkan nasi minyak dan rendang daging.Alhamdulillah siap...tapi alangkah penatnya......penat.Pada petang tu mr husband dengan baik hatinya mengajak anak pompuannya ini kekedai emas untuk bertindik.Masa kat sana hanya Allah yang tahu betapa berdebarnya perasaan saya...kejap2 saya tanya"alo nyonya...ada sakit ka?"...."sakit sikit saja maaa"pompuan cina tu jawab...saya tak puas hati lagi...."you kasi sikitla ubat kebas"...pastu saya rasa pinggang saya dicuit oleh mr husband.Cuitan itu sebenarnya menyuruh saya berhenti dari bercakap merapu...ha ha ha....saya tak berhenti berselawat.....dan akhirnya...siap bertindik dan Hamizah nangis ckit jer......

Bila sampai kerumah terus dia dapatkan abangnya dan cakap"abang jik....cakit tinge"....dan sepetang itu sehingga membawak kemalamnya...dia asyik bercakap benda yang sama pada siapa yang memandangnya.."tinge mijah cakit"......walaupun sebenarnya memang dah tak sakit.Yang kelakornya bila kami dah nak masuk tidor barula kami perasan yang kek kami terlupa nak beli....sbb teruja sangat nak tindikkan anak pompuan kami ni........
 kata sakit telinga.....tu boleh posing tu......
 lagi posing tayang telinga....
kayuh beskal.....no hal..... 
mama doakan semoga Nur Hamizah dan papa sentiasa berada dalam rahmat Allah s.w.t


No comments:

Post a Comment