Monday 23 July 2012

CERITA 1 RAMADHAN...

Assalamualaikum,

Alhamdulillah, pada hari Sabtu yang lepas, kita dah mula berpuasa. Bagi saya puasa tahun ini amat istimewa kerana mak ada bersama2 kami sekeluarga. Selama 14 tahun perkahwinan saya, inilah pertama kali mak dapat berpuasa bersama2 saya. Ada hikmahnya walaupun mak saya patah kaki semasa ramadan kali ini. Rasanya berbeza kali ini kerana ada mak dan tentunya my 1st Ramadan is totally different from the past previous years......Bagi saya 1 ramadan kali ini di sambut meriah kerana kami berbuka beramai2 di rumah saya. Pada malam tu, pakcik Nizam  yang merupakan adik mak beserta anak beranaknya pun datang.Lili dan Ana pun datang memeriahkan suasana. Saya bersyukur kerana di atas limpah rahmat dan kurnianya, rezeki banyak sungguh pada malam tu.....berkat bulan puasa.


anak saudara dan anak pakcik saya..........
 arif dan sepupunya pada petang tu...steady lagi...
 masa proses menghidang...tangan kecik(azim) tu pun sibuk....
 dari kiri pakcik, mak, makcik,sophia dan laila(dpn)
 bujang sulung saya(azieq) dan neneknya..........
 selamat berbuka puasa.....untuk semua...
 mak saya.....
 terima kasih pakcik dan makcik coz datang tengok mak....
 maklumlah lama x jumpa....rindu bangat....

 x lupa yusouf dan ayahnya....anak sedare....

Terima kasih pada pakcik dan makcik sekeluarga. Mak nampak gembira dan hepi sesangat. Terima kasih juga kerana sudi membawa macam2 juadah untuk berbuka.Juga kepada ana...thanks for your lovely ikan bilis sambal. Maaf kerana semua x dapat tapau ikan bilis bawak balik coz dah simpan untuk sahur.....he he he....jangan marah yer....juga kepada lili kerana tolong menyediakan juadah berbuka kita pada hari tu....juga pada bibik saya yg x henti2 basuh pinggan, menyapu dan mengemop secara kerap pada hari itu.....Semoga ramadan kali ini membawa keberkatan pada kita semua...Amin...












2 comments:

  1. Alhamdulillah...ptt ler mkck x merasa nak tapau sambal ikan bilis ana, dh ada yg nyorok kan.hehehe...esoknya mkck repeat msk smbl ikan bilis jugak, tapi x sama lah.huhuhu...kene menuntut ngan ana nieh...

    ReplyDelete
  2. tu la makcik...ana nyer ikan bilis berhantu tuh........

    ReplyDelete