Tuesday 3 July 2012

WEEKEND DI RUMAH ABAH...

Assalamualaikum,


Last weekend saya and satu family pergi ke rumah abah saya di Taman Melati di Setapak. Saya bertolak kesana pada hari Jumaat malam.Tunggu mr husband sampai lepas maghrib.Rasa macam dah cepat sangat dah...tapi tetap lambat....bertolak dari rumah pukul 9.30p.m. Sampai dalam pukul 10.30p.m.Abah masih dekat masjid jadik imam.Pukul 11.00p.m baru sampai rumah. Makan kari ayam + ikan bakar + air asam...pergghhh...terlupa tengah diet.......Mulanya mr husband kata nak antar kita orang jer...tapi berubah fikiran sebab nak tengok bola....ok lah tu bang....teman Yang...

Terlupa pulak saya....masa tengah tunggu mr husband balik keje ari jumaat tu...tetiba Azim muncul dengan penuh gaya seorang lelaki sejati...siap pakai baju melayu hitam lagi..."hensem jugak anak aku ni...walaupun istimewa...dah boleh dah pakai baju abang dia...".Dia pun macam tau jer saya dok asyik tengok dia...terus dia macam tak tentu arah keluar masuk bilik...pastu masuk lagik...sengih2 dan tidak semena2 dia terus ambik handphone saya suruh ambil gambar dia....and these are few pictures of him (Azim) yang sempat saya snap on that night. Gaya ada...for the first 3 pictures...gaya ok...lepastu...bila saya panggil...dia asyik nak datang dekat sambil melompat2......jadik nila aje gambar yang ada bagi kenangan mama untuk Azim yang kini dah 8 tahun....sorry for the low quality of pictures...sbb ambik pakai hp nokia c3 jer...
 azim....bujang kesayangan mama dan papa....
 apahal plak terjelir lidah ni azim....
 encem jugak bila berbaju melayu hitam ni.....
 alahai anakku azim.....bersih dari noda dan dosa.....
gitar papa pun nak interframe jugak ker.......

Pada hari Sabtu tu plak...syarfa(adik) pung datang dgn family dia. Anak dia Pia(Safia Zara) same age dgn anak saya Hamizah...1 year ++++anak dia nampak berani and aktif...anak saya seems pemalu dan cool dan kadang2 mcm x ada perasaan..he he he...(mama sayangkan Mizah nak)...Yang si Pia ni pandai nak berkawan dgn si Mizah ni...tapi yang pompuan saya ni plak asyik lari2 jer...asyik kene peluk dan cium jer anak saya...mana tahan da...he he he.....tapi yang tak tahannya Pia ni supertakut dengan saya...bila saya marah Mizah dia yang terasa....maklumlah sepupu.....thanks ana for the bajussss.......suka sangat....

Pada malam tu plak...kita orang pergi rumah Uun(adik jugaks).Tak adalah kitaorang...saya Zack(tunang uun) mak, mamat(adik) dan arif(anak kedua saya).Bibik dan anak2 yang lain terpaksa saya tinggalkan sebab naik satu kereta jer....kalau tanya kat mana..sumpah saya tak ingat...tapi yang boleh saya describe ialah rumah apartment kat KL.Uun ni dah bertunang...dah ada rumah dan kereta by her own money...manager di ZARA Boutique...rupa jelita...rumah pun lawa..saya pun tak merasa dik....alhamdulillah...kami sampai dalam setengah jam perjalanan...tengok hiasan dalam..sebijik uun ni macam abah...high taste...he he he....diorang ni nak kawin bulan 10 ni kut...dapur x berasap lagik sbb x pindah lagi... tapi  lepas ni berasap la kut...tak sabar along nak lunch kat rmh Uun...di bawah ni a few pictures rmh Uun untuk kenangan....

 amboi...cantiknyer sofa uun....high taste........
sedondon dengan langsir.....anak abah betui...uun ni.....
 gambar lampu pung nak amik jugak ker........so nice
yang mcm pakwe korea duk atas kerusi tu mamat...adik jugaks...
siap lemari pasang siap....cayalah uun....
 dapur yang comel.....pinggan mangkuk pun blum bukaks lagi...
ni la cameraman saya yg bertanggungjawab di atas gambar di atas...arif...(second son)

Rasa seronok plak gathering ramai2 dgn adik beradik...abah dgn mak pun nampak gembira sangat dikelilingi cucu2 yang boleh tahan ramainya....Nanti kita share lagi kalau ada benda yang bagi saya boleh share........da!!!!












2 comments:

  1. ermm.. tak sangkakan.. u'un ada rumah, kereta.. and the tak caya things... semua tu hasil titik peluh dier... hrmm semoga dimurahkan rezeki u'un.. jgn kedek and hati busuk dengan akak korang nieh sudahler.... hehehe
    Along : mari buat tabung u'un.. simpanan hari kahwin si mulut luas.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. along nak mintak maap kat hang...tabungan along dah cukup dah....penghantaran untuk uun telah di buat pada minggu lepas...abah kelihatan sungguh hepi...he he he....

      Delete