Wednesday 19 September 2012

MEE TUK...

Assalamualaikum,
Thanks to my lovely husband sebab sempat jugak gantikan plug kita kat dapur yang dah tak semenggah dan yang dlm bilik tuh.Baru 2 tahun pindah...dah rosak itu ini...kalau 10 tahun mesti relai sumernya...Wah...pagi ni bangun dengan hati yang baik...segar bugar...sebab semalam sumer tidor mati.....Alhamdulillah hidup lagi...

Pagi tu mr husband biasalah work jugaks.Since menu hari ni ialah mee tuk...jadik kenala saya kekedai membeli bahan2nya.Tapi sebelum saya kekedai sempat jugak saya masak nasi, masak sardin dan telur dadar utk sibujang saya.Nak nasik jugak walaupun nak buat mee.....(orang perak jati la tu....)Hari ni lili nak datang hantar mak and nak makan mee tuk.Sebelum kekedai saya singgah ke bagan beli udang laut....ya rabbi manyaknyer ikan......tapi bos takder(husband).....x syoknyer........Dan mee tuk tu pun saya baru nak belajar dari abah sudin.Thanks abah for your secret recipe.
 dari kiri, Naza(kawan Farhana), Fuad dan tangan tok sudin
Setelah bergolek gelantang @ bertungkus lumus kami berdua di dapur....tadaaaa...siap jugak kuahnya...kuahnya ajer.........lepastu arif cakap"mama...makngah dah datang".Adoi mak aaii...tak siap lagi la lili ooiii....tapi ok jugak sebab dia mesti bantu saya punya....lili tolong saya rebus telur, buat bawang goreng and etc.So thanks to Farhana and Naza(ambik hati Ana ler tu) sebab tolong mak long racik daging and potong tauhu.Thanks to all my beloved anak sedare yang memeriahkan suasana rumah maklong yang sedia meriah ni..........kalau rumah papan sure runtuh.......

Selepas makan......kami pergi pulak ke rumah mak mertua saya di Shah Alam.Bawak mee tuk tu...special delivery from Taman Perepat...secret recepi by Mejar(B) Samsuddin .Sebenarnya mak mertua saya yang nak makan mee tuk ni.Saya pun tak tahu buat...jadi dengan ini secara rasminya pada Monday lepas bersamaan dengan Hari Malaysia...saya telah  tamat berguru mee tuk ni........kira dapat ijazah buat mee la ni..ha ha ha.......

Uteh pun ada kat umah mak.Then akak pun datang.Since abg lan tak makan daging...akak dan anak2 dia jer yang makan.Lepastu plak abang ngah dgn family pun datang. Abang ngah dgn anaknya Zulaikaha ajer yang makan sebab kak ngah pun x makan daging.Tetiba ternampak plak kelibat mr husband.So sronok...sebab dia kan telebih rajin work.Mak cakap mr husband makan sepinggan mee tuk........Jadik kenyang ler sumer.......kami make a move to Taman Perepat at 6.00p.m.Malam tu makan mee lagi...no nasik walau saya orang Perak jati.............












No comments:

Post a Comment