Tuesday 25 September 2012

NAK MAKAN PELANDUK????

Assalamualaikum,
Sejak dari Isnin haritu...kalau tak silap saya...astro bagi banyak rancangan free untuk pelanggan astro.Apalagi masa ni la kami amik kesempatan tengok channel yang kami tak subscribe.HBO menjadi pilihan...kekadang national geographic 551,552 dan 553.Ada channel yang best tu 733...ke 773 tak hingat tapi ada citer pasal rancangan crime@ jenayah yang dah solved yang berlaku diseluruh dunia.Semalam, saya dok syok layan citer pasal bapak yang tak guna ni(Taiwan) bunuh isteri dan dua anak perempuan dengan cara melemaskan mereka menggunakan eater...dan bila dah pengsan dia cekik sampai mati(psiko betul pak depa ni).......tapi dia buat2 cam kes bunuh diri(suicide).Siap bukak gas kat dapur.
bersantai sambil menonton tv.......
hamizah dan arif...
Tapi apa yang menariknya...pakar forensik kat Taiwan ni Dr Shaw(ingat tu.......) menyangkal dakwaan bunuh diri tu....saya syok tengok sbb Dr Shaw ni sangat brilliant dlam menyelesaikan kes bunuh di Taiwan yang hampir setiap hari..........dia cakap kalu setakat org besa ni mmg lah tak tau kegunaan eater ni.Siasat punya siasat...bapak psiko ni ada ijazah kimia(belajar pandai...bunuh pun pandai.........)then problem tu solved...dia bunuh sbb nak insurans bini dia...(suka hati ngko jer.......)and the important things is dia bunuh sbb ada pompuan simpanan.Nah skang ambik ko........sorang kena penjara seumur hidup...sorang lagi kena penjara sepuluh tahun............kalau ikut rasa hati...bapak psiko tu harus dihukum bunuh jugak.....baru adil.........

Eh...apa yang melalut ni...terkeluar tajuk dah ni........maksud saya tengah dok syok2 tengok citer tu tetiba...ada orang bagi salam...."kak mimi kata nak pelanduk kan...ni ada sekor".....eee syoknyer.......sekilo pelanduk dgn kawan saya tu cuma RM80 jer.Kalau beli kat luar rasanya mahal lagi.Tapi dia cakap jugak daging landak lagi sedap...sekilo cuma RM85 hinggit jer.Lain kali la yer....Bila saya bukak plastik tu....oo...mcm ni rupa pelanduk...nasib baik dah disiangkan....besar kucing jer rupa2nya....Lepas basuh dengan tepung(serius bau dia mmg sedap....)terus saya simpan dlam fridge.Mr husband cakap nanti bila ada masa masakla rendang.......sedappppppp....

No comments:

Post a Comment