Tuesday 28 August 2012

CERITA RAYA PERTAMA...

Assalamualaikum,
Ye ye dah raya, dah raya....dah seminggu raya baru nak update...moment2 penting ni mana boleh terlepas...nanti bila dah tua...nenek mimi pasti terhegeh-hegeh nak tengok ceriter dalam blog dia nih....tapi gambar satu family masih lagii pending coz ada dalam kamera udin(adiks).Tak aper, yang ada kita jalan dulu...yang lain kendian kita uploadkan k.....
emm...adapun  gambo ramai2...baru edit....
tigo beranak....udin mak and me........
 mr husband dan mak saya..........
menantu dan ibu mertua.....sedey........
First of all, pepagi tu terang2 lagi bersuluh lah saya terlambat bangun coz keletihan yang amat sangat menyiapkan rendang tuk dan kuah kacang pada hari sebelumnya.Kalau tok ketua dah lambat....yang lain apatah lagi....letih jugeks....Sambil bibik gosok baju melayu pagi tuh saya apalagi...terus ler sambung asapkan dapur untuk siapkan lodeh........siap....
 meh sayang atuk ckit mizah........
 susahnyer nak dapat cium ahmad nih..........
 saya dan bujang sulung.......azieq
saya dan bujang kedua arif.....
Then lepas balik sembahyang raya...mestilah ada sesi bermaaaf-maafan. Lepastu makan ler apa lagi....tengah makan tu...kak yah jiran saya bagi rendang ayam pencen, kuah kacang, ketupat dan etc...thanks kak yah....wah bertambah menu saya sampai terkeluaq dari meja...alhamdulillah....Dalam pukul 10 pagi kami sekeluarga pergi ke rumah ibu mertuaku di shah alam naik dua kereta.....Then lepas beraya kami make a move dan balik kerumah dalam tengahari jugak....
 sesi pakcik udin dengan azieq...thanks udin..
 pakcik udin dengan arif.......
hai mizah...duit nak...pandang pakcik udin x nak.........
Malam tuh mak, udin, bibik azieq dan azim bertolak ke Perlis.Mr husband sempat kirimkan ikan sembilang untuk abah sudin....dan juga rendang tuk.........Bukan apa mak teringin la juga nak balik ke sana...jauh nya...sedey sebab berpisah dengan Azim....Mr husband benarkan bibik pergi ke Perlis sebab boleh lah tolong mak saya yang tak boleh berjalan lagi tu....yang bibik pulak tetap nak bawak Azim....kalau saya x kasi...dia x nak pegi....pening...pening........dan malam tu lah malam yang paling sunyi  + boring yang amat sangat...apa taknya tinggal kami anak beranakjer.....rayer ke haper......tapi best jugak sebab julung2 kalinya saya layan citer vanilla coklat raya....so sweet...suker...lupa plak diri ni dah tuer............barulah kenal iniler rupernye izara.

Esoknya apalagi....packing ler baju kami anak beranak yang tinggal....terus ke rumah abah di Setapak.Tengahari baru sampai....abah takder dari pagi sebab jadik imam lepastu nikahkan orang plak....lepas asar baru free.Saya bawakkan rendang tuk dan kuah kacang + nasi himpit.Makti buat mee tuk....sedapnyer...bila abah balik baru happening....adik2  sibuk pujuk abah balik kampung. 




No comments:

Post a Comment