Thursday 9 August 2012

JUADAH BERBUKA KE 19 RAMADHAN

Assalamualaikum,
Hari ni saya memang bingung nak masak apa....takkan ayam lagi kut...dari opis lagi...saya dah buntu memikirkan nak masak apa untuk berbuka hari ni...masih tak dapat idea....nak buat cucur lagi ker????entahlah...rasanya nak cuba buat nasi beriani dgn daging beriani...tapi rempah ratusnya yang berderet tu....kene carik kat kedai..takut tak sempat...disebabkan saya mmg tak pernah berkunjung ke bazar ramadhan pada tahun ni...jadik ni ler sbbnyer kepala pun pening.Mungkin disebabkan kemampuan memasak pun terhad...mesti kena ulang menu yang sama je....jadik lepas balik keje...terus jer menonong pergi kedai. Tengok ikan tongkol tu nampak mcm sedap jer dari ayam(pandangan saya buat masa ni...he he he...). Terus ambik dua ekor saiz sederhana and suruh diaorang siangkan.Lepastu beli kacang panjang, bendi, tomato dgn udang ckit...tauhu..
kari ikan tongkol + bendi + tomato
sambal ikan bilis tempe...jgn marah & jemu..mr husband request..
kacang panjang goreng + udang + telur
+
sambal belacan(gambau x der)
+
tauhu sumbat (gambau lupa nak snap)
Tunggu punya tunggu then mr husband call cakap dia masih lagi kat Shah Alam...Jadik saya hanya berbuka dgn mak dgn bibik.Dalam pukul 8.30 barulah mr husband sampai dgn Arif...dan makan tauhu sumbat dengan seleranya...









No comments:

Post a Comment