Friday 3 August 2012

MENU ON THE 13TH RAMADHAN

Assalamulaikum,
Dalam sedar tak sedar dah nak masuk dua minggu kita puasa.Tapi bagi saya memang tahun ni sangat spesel sekali sebab mak saya ada berpuasa dan raya dgn sayer....Apa yang kita as a wife, mother ni buat waktu bulan puasa ni yer???Tentulah kitalah golongan yang paling sibuk dan bertuah pada bulan yang mulia ni...kerana telah dipilih Allah untuk menyediakan juadah berbuka puasa untuk famili kita kan...Janji niat kita tu biarlah ikhlas...kerana Allah s.w.t.Untuk membangkitkan semangat para ibu2 di luar sana...ada hadis tentang ini:-

“Sesiapa yang menyediakan makanan berbuka bagi orang yang berpuasa, baginya ganjaran seumpama pahala bagi orang yang berpuasa tanpa mengurangi sedikitpun pahalanya (orang yang berpuasa itu).” (HR Al-Baihaqi & Ibn Khuzaimah)

Mak yang suggestkan pada saya supaya masukkan apa yang saya masak kedalam blog ni....cayalah mak...dah terlepas 12 hari punyer menu untuk dikongsi....Jadik takpayahlah membebel banyak sangat mimi....bulan posa ni tak elok cakap banyak2.Untuk kenangan saya di masa hadapan...saya uploadkan apa yang saya masak dan makan untuk juadah berbuka semalam...Saya ni orang Perak...berbuka dengan nasik....kalau mee goreng ker, laksa ker, bihun ker tak jalan yer.....Sedap ker tak sedap ker alhamdulillah mr husband dgn anak2 tak pernak komplen...Yang bestnyer mak saya sangat berselera pada bulan posa ni....lepas makan mak cucuk(insulin) lebih ckit ye mak....layan...zasss
 sambal ikan bilis petai
 kari sardin
 sayur goreng peria
acara wajib...sambal belacan
murtabak maggi(tipu aarr mimi buat sumer...ni ila bagi he he he...)

No comments:

Post a Comment