Monday 27 August 2012

RAMADHAN 29 YANG TERAKHIR...

Assalamualaikum,
Pada 29 ramadhan yang lepas....saya yang beraya dirumah saya sendiri pun bertungkus lumus untuk menyiapkan rendang tuk yang menjadi request keluarga.Penatnya memanglah x boleh nak cakap.Semalam saya dan bujang sulung dah beli dapur dekat 2PLY....dan beli ayam dan daging untuk di buat rendang.Tahun ni saya cuma buat rendang tuk, sayur lodeh, kuah kacang dan nasi himpit.Semasa proses penyediaan rendang tuk ni berjalan, saya setia ditemani oleh anak istimewa.......Muhammad Azim @Ahmad.Dia tidak jemu2 duduk di tepi kuali menemani saya sehingga hampir habis masak.Walaupun kadang2 dia terkena percikan kuah yang mendidih.I really appreciate it........Thanks Azim....Proses memasak rendang tuk ni memang lama.........saya letak rendang tuk ni pukul 10.30 pagi....pukul 6petang baru tutup api........ada brani...he he he.........
 terima kasih sayang sebab teman mama....
tempat duduk tu...tong biskut dia ambik sendiri.....
Then, malamtu jugak la saya masak kuah kacang dan nasi himpit.Konon nak bangun subuh esok nak masak kuah lodeh.Letih punya pasal...terlajak jugak saya....nak dekat pukul 7 pagi baru terjaga....kelam kabut buat sayur lodeh.....at the end siap jugak akhirnya.........


No comments:

Post a Comment