Monday 13 August 2012

RAMADHAN 23 YANG BERMAKNA...

Assalamualaikum,
Tiba jugak hari yang dinanti....hari ni abah saya nak datang dengan adik beradik yang lain....Abah kata dia nak belanja nasi arab...thanks abah...tak payah la mimi masak hari ni yer abah.....tapi abah dah pesan..."nasik arab tu lauk dia ada dalam nasik dan cicah sos tomato...jadik kamu masaklah satu lauk...kari daging pun jadik lahh...."kira ok ler tu...satu lauk jer....beres abah.....Saya sempat siapkan jugak karipap sardin 60 biji ari tu....

Tapi mr husband tetap jugak keje sbb ada urgent....tu yang tak beraper sronok tu.....tapi takper...saya kan survivor....pagi2 lagi saya dah pecut kekedai beli daging dgn kelapa....tu jer...pastu balik lah....then bibik rebus daging....Dalam pukul 2ptg baru saya masak kari daging tu....Abah dgn mak sampai cepat jugak....dtg dgn syarfa....sebelum Asar dah sampai...Uun  dgn Zack sampai kemudian ckit bawak adik2....makti buat air asam versi yang kami biasa makan....thanks makti sbb bawak bubur keladi yang sedap....
 dari kiri...fuad, abah, zack, zainul, faris & hafiz
besar jugak famili sayakan....alhamdulillah...
Lili sampai dalam pukul 6 lebih bawak ayam golek buatan Fuad 3 ekor...(husband...dieler)...sedap plak tu....thanks lili kerana meramaikan majlis kat rmh along...Birthday girl Ana sampai lewat ckit...dalam pukul 7 kut....bawak kek aiskrim...sedap nyer...tak ingat saya tengah berpantang(....pantang jumpa makan kan mimi...he he he...).Tapi sebab sibuk punya pasal tak sempat saya nak snap all the menus yang ada tu.....serius sibuk...cuma teringat nak snap masa tengah makan....

Mr husband lagik kesian...dah 15 minit berbuka baru sampai...Abah saya beria tunggu menantu yang senior tu for the second round.....Lepastu gather2 dgn adik beradik sambil try baju raya yang kami tempah pada syarfa....thanks syarfa sbb baju Hamizah cantik sangat...baju along pun not bad...kain sedap pakai.Upacara potong kek untuk Ana berlangsung dgn penuh sederhana sbb kek pun dia beli sendiri....how sweet...
 kek aiskrim yang dibeli sendiri oleh birthday girl....happy birthday Ana...
sambutan yg amat sederhana....anak2 yang sronok ni....mak budak pun sronok...
Mak saya dan makti pun sangat gembira...Saya rasa rugi sangat sbb tak snap gambor both of my mother.....lastly saya sangat seronok malam tadi..Terima kasih pada mr husband,abah, both of my mother, anak2 dan anak sedare,bibik,lili , fuad,ana, zainol, faris, syarfa, uun, zac, nabila,hafiz,ajim,dan sumer yang ada  kerana menceriakan hari saya.......









No comments:

Post a Comment